mensbidrag

 

Alltså varför är bindor och tamponger så dyrt? Varför kostar det över huvud taget? Det var inte mitt eget val att blöda, jag föddes på detta vis. Så varför betala så stora summor för något som man måste ha för att leva? Vadå tänker du, det kostar väll inte så mycket snåla kvinna. Runt 50kr för en månad kanske inte är kallabalik, men det blir många månader tills jag är 70-80 år då gud tycker synd om rynkiga gamla bulltanter och får slut på blodäcklet. 12 månader på ett år, ca. 600kr blir det! Jag är 70 om 53 år, det blir 31800kr!!! Ovanpå den summan måste vi köpa värktabletter. 
Jag vill gärna använde de där 31800kr till något annat, kvinnor borde få mensbidrag!

(jaa, jag fick iden från Clara Henry ookkaj)

Kommentarer:

1 Ella Stork:

skriven

omg mensbidrag borde fan vara självklart.

Kommentera här: